Een relatiegeschenk als cadeau

Veel ondernemingen en professionals komen vroeg of laat op het idee om een relatiegeschenk te geven. Onbevangen en opgeruimd, vol van dit vrolijke idee stappen zij in de wereld van de cadeaus. Maar met dat leuke idee komen ook de vragen, want de mogelijkheden blijken eindeloos. Waar begin je dan met je zoektocht naar het ideale relatiegeschenk? Nou hier, bij dit blog bijvoorbeeld.

Een gepersonaliseerd cadeau, wel zo leuk

Hoe leuk is het om als gever je eigen stempel op het relatiegeschenk te drukken. Er zijn legio items die je met je eigen logo, boodschap of motto de sfeer kan meegeven die bij jou past. En hoe leuk is dat ook voor de ontvanger, die jou en jouw bedrijf of merk op deze wijze wat beter leert kennen. Goed, je hebt nu beslist dat je een relatiegeschenk met opdruk gaat uitkiezen. En nu?

Verkleinen speelveld voor meer overzicht

Zoals gezegd zijn de mogelijkheden eindeloos. Tassen, petten, pennen, kleding, schoenen, servies, elektronica, verpakkingen, etuis, drinkflessen, meubelen, linnengoed, boekenleggers, omslagen, kunstobjecten, thermometers …. You name it en het is te bedrukken. Om niet te verdwalen is het handig om het speelveld zo snel mogelijk in te perken en je grip op deze materie te vergroten. Maar hoe dan? Wel, om te beginnen is je budget een belangrijke factor voor je keuze. En daarmee heb je direct al het aantal binnen het bereik liggende mogelijkheden beperkt. Zo snel kan het gaan.muts relatiegeschenk

 

drinkfles

Vervolgens pak je de missie van je merk of bedrijf erbij, en je zal zien dat zich een richting aftekent in je gedachten. Heb je een horecabedrijf dan ligt bedrukt servies misschien voor de hand, maar voor een boekhandel, pedagoog of fietsenwinkel is dat toch echt minder vanzelfsprekend. Het kan wel, maar dan zal zich een andere associatie in je gedachten opdringen, waardoor het plaatje alsnog klopt. En voilà, weer een aanpassing aan het speelveld en meer grip.

Ook niet onbelangrijk, je doelgroep. Je wens is om met jouw geschenk zichtbaar te zijn daar waar je doelgroep zich bevindt, en dan nog het liefst gepromoot door je doelgroep. Immers daar zitten je tevreden klanten, gasten, cliënten of patiënten, de gebruikers. En dat zijn degenen die met jouw relatiegeschenk mond-tot-mond reclame voor jou gaan maken.

Welke opdruk

Als je het gewenste item hebt gekozen, wordt het tijd om na te denken over een geschikte opdruk. Ga je alleen voor je logo, je website en je adresgegevens, of ga je voor een motto, een credo, een cartoon of iets dergelijks? Waar je ook aan denkt, vergeet niet om je af te vragen of het op langere termijn nog steeds zal aanspreken en de lading dekt. Bij twijfel kun je je beter beperken tot je merk en website, zodat je gegevens steeds actueel zijn.

In het verleden heeft bijvoorbeeld het verdwijnen van de fax en het daarbij horende faxnummer geleid tot verouderd promotiemateriaal, wat in veel gevallen onbruikbaar werd. En daar waar het nog steeds gebruikt werd, werpt het toch een smet op je imago.

Een ding is zeker, ook voor jouw merk en jouw wensen is een geschikt relatiegeschenk met opdruk te verkrijgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *